Laaggeletterdheid in beeld en geluid
Heerlijke BBQ voor achterban
6 gedumpte kittens bij het Julialaantje: “Mensen zouden hiervoor zwaarder gestraft moeten worden”
Zes kittens werden vorige week eenzaam achtergelaten onder een donkere brug (de A20) bij De Lier, in een dichtgeplakte blauwe bak. Donderdagavond 14 juli werden ze aangetroffen door Dierenambulance Westland de Wijs en daarna opgenomen door het Rijswijkse dierenasiel Het Julialaantje. Hoe gaat het nu met de kittens?
Door Robert Heijdemann
Het gaat naar omstandigheden goed met de 10 weken jonge katjes. In het Rijswijkse dierenasiel Het Julialaantje worden ze liefdevol verzorgd. “Ze zijn nog wel angstig”, vertelt asiel-vrijwilligster Alice Prenger en raadslid van de politieke partij Beter voor Rijswijk (BVR). “Mensen zouden hiervoor zwaarder gestraft moeten worden.” De politie doet nog onderzoek naar de herkomst van de kittens. Elke tip is welkom.
Bak met jonge poesjes
“Op donderdag 14 juli kregen we om 23:05 uur op de regionale meldkamer een melding binnen van een bak met jonge poesjes die waren gedumpt onder de A20 in het tunneltje van de Nolweg Maasdijk/De Lier”, vertelt medewerkster Michelle van de Stichting Dierenambulance Westland. “Onze dierenambulance is naar de locatie toe gereden en trof ze daar aan. Het ging om een blauwe dichtgeplakte plastic bak met 6 kittens van ongeveer 7 weken oud. Onbegrijpelijk dat je wel …
Lees meer van het artikel op rodi.nl
Foto: Alice met de zes jonge kittens die al steeds drukker worden en liever niet op de foto gaan. Hun avontuur onder de brug lijken ze vergeten te hebben. (Copyright foto: Robert Heijdemann)
BVR geniet van summerparty
Orgelman blijft welkom in Herenstraat
Rijswijkse Hockeyclub 90 + 1 jaar
AZC-terrein als wapen tegen acute woningnood
Beter voor Rijswijk over AZC Rijswijk
Vergunning binnen voor kleine kas op ponyweide
De gemeente Rijswijk heeft een vergunning afgegeven voor de bouw van een kleine kas op de Ponyweide aan de Generaal Spoorlaan op de hoek van de J.F. Kennedylaan. Kandidaat-raadslid Alice Prenger voor Beter voor Rijswijk (rechts op de foto) heeft zich samen met beheerder Brigitte Goudsmith-Votel (links) ingespannen om deze vergunning rond te krijgen. De kas wordt gebruikt om kinderen te vertellen over de ponyweide waar behalve pony’s ook schapen rondlopen.
Wanneer de kas gereed zal zijn, is nog niet bekend. De opening zal te zijner tijd verricht worden door Alice Prenger, wethouder Larissa Bentvelzen en oud-raadslid Henny van der Horst.
Red.: foto en bericht Lokaal Onafhankelijk Nieuws
![BVR_2019_[L] logo site3 Beter voor Rijswijk](https://www.betervoorrijswijk.nu/wordpress/wp-content/uploads/2019/09/BVR_2019_L-logo-site3.png)
























